Pátek, 22 listopadu, 2024
Radnice

Blansko má nové logo

Vedení Blanska představilo nový vizuální styl, kterým se nyní bude město vyznačovat. Jde zejména o nové logo, které se využívá při prezentaci Blanska ve veřejném prostoru, na sociálních sítích a pro propagační účely. 

„Jednotná vizuální identita je nedílnou součástí moderní propagace města. Chyběl nám jednotící prvek, který by propagační výstupy charakterizoval. Jakmile se objevil vhodný dotační titul, projekt, jehož součástí bylo i zpracování vizuální identity, jsme do něj zařadili,“ uvedla vedoucí oddělení propagace a cestovního ruchu Martina Hejčová. 

Záměrem bylo vytvořit logo, které bude jednoduché, moderní a variabilní a které představuje Blansko jako moderní město, bránu Moravského krasu, a zároveň v sobě ponese určitý odkaz na historii a tradici města. Na tradici a historii odkazuje zjednodušený symbol věže, modrý rám okolo ní potom symbolizuje bránu Moravského krasu. „Logo je zpracováno i v jazykových mutacích, které budeme využívat pro komunikaci s partnerskými městy,“ podotkla Hejčová. 

Zavádění loga do praxe bude podle ní probíhat postupně, zejména s ohledem na rozpočtové možnosti města. Po přechodnou dobu se veřejnost tedy bude setkávat jak s verzí propagačních předmětů, formulářů a dalších materiálů s městským znakem, tak s novým logem. Objeví se také na webových stránkách města. 

„Jsou použity tradiční městské barvy. Modrá a bílá jsou tradiční barvy Blanska už odnepaměti. Všechny významné blanenské rody, které město v minulosti držely, je měly ve znaku,“ upozornil vedoucí odboru kanceláře tajemníka Jiří Kučera. Vytvoření nového loga podle něj v žádném případě neznamená, že město Blansko nadále nebude používat oficiálně svůj městský znak. „Ten má svou bohatou historii a na významu vůbec neztrácí. Jenomže podle městských znaků se za hranicemi nebližšího regionu dokáže správně orientovat jen zkušený heraldik. V současné době moderní symbol předává zprávu daleko rychleji a pohodlněji. Takto loga vnímejme – vždy je to určitá zkratka,“ vysvětlil Kučera.  

Vytvoření nové vizuální identity, včetně nového loga a jeho verzí, grafického manuálu a akčního plánu budoucího použití loga a grafických prvků stálo 116 tisíc korun. Z 95% byla tato částka hrazena z dotace Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu.  

-mha-

Jeden myslel na “Blansko má nové logo

  • Zase vyhozené peníze, původní znak byl hezký a tento paskvil se mu nevyrovná.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..