Proč se v Blansku nedaří dopravním stavbám
V nedávné době jsme se mohli na stránkách města v Blanska a v některých periodicích dočíst o zrušeném stavebním povolení na okružní křižovatku Mlýnská x Poříčí.
Možná by se dalo říci, že se Blansku při přípravě dopravních staveb lepí smůla na paty, ale není tomu tak. Je to bohužel dáno špatnou koncepcí a také prací úředníků na MěÚ v Blansku.
Nejlépe je to vidět právě na posledně medializovaném problému zmíněné křižovatky. První plány rondelu vznikly již v roce 2007, nicméně v roce 2014 zrušil přípravu podkladů pro stavbu křižovatky Krajský úřad JMK, protože ve vydaném „Územním rozhodnutí“ byly závažné chyby.
Bohužel úředníci v Blansku se z chyb příliš nepoučili a při zpracování podkladů pro „Stavební povolení“ v loňském roce se opět dopustili několika závažných procesních chyb. Na ně poukázali při svém odvolání proti „Stavebnímu povolení“ odpůrci stavby křižovatky (především „Společenství vlastníků pro dům Vodní 10 a 12“). A tak následovalo to, co se stát muselo – Krajský úřad JMK na základě jejich odvolání byl donucen „Stavební povolení“ zrušit. Nic jiného mu totiž nezbylo. V tisku je však hlavní vina přičítána především odpůrcům stavby a Krajskému úřadu JMK.
Dobře nevyznívá ani stanovisko „Odboru dopravní policie“, které se vyjádřilo ke zpracovanému projektu okružní křižovatky velmi kriticky. Dle jejího stanoviska nepřistoupil zpracovatel ke svému projektu příliš korektně.
A co dál? Že je přestavba křižovatky nutná, je zřejmé každému motoristovi, který je nucen projíždět Blanskem, hlavně v ranních a odpoledních špičkách. Navíc se hranice mezi ranní a odpolední špičkou neustále přibližují. Díky nekvalitní práci úředníků se přestavba křižovatky pouze zdrží – všechny ostatní posudky, týkající se hlukové studie, rozptylové studie či vibrací, vyšly kladně a nestojí úpravě křižovatky v cestě. Je otázkou, zda křižovatka musí být nutně okružní, ale to je již na odbornících (projektantech), aby navrhli nejvhodnější řešení pro danou lokalitu. Pevně věřím, že se řešení dočkáme v co nejbližší možné době.
Ing. Jan Nečas (ANO), předseda Výboru pro dopravu a územní plánování KÚ JMK