Stížnosti na pohřební službu v Blansku pokračují
V minulém vydání jsme psali o tom, že stížnostmi na Pohřební službu JUDr. Raabová se začalo zabývat město. Dnes bychom informace rádi doplnili o vyjádření majitele Pohřebního ústavu Holub a o článek v rubrice Očima občanů, který nám poslala paní Klimešová.
„JUDr. Raabová ve článku tvrdí, že CD bylo na obřadní síň doručeno pozdě. To se však nezakládá na pravdě. Převzetí CD a žádost o přehrání byla správě obřadní síně předána 12. 5. 2017 v dopoledních hodinách, a to do rukou paní Miroslavy Žilkové, zaměstnankyně PÚ Blansko s.r.o., která i s datem doručení tuto žádost potvrdila. Dle mého názoru čtyři dny před obřadem nejsou krátká doba na to, aby se CD v délce trvání necelých 18 minut nedalo vyzkoušet. CD bylo před předáním námi přehráno ve dvou našich přehrávacích zařízeních v celé délce a nevyskytl se sebemenší problém,“ vyjádřil se Pavel Holub k minule popisovaným potížím s přehráváním CD při smutečním obřadu.
Stížnostem, které přišly od Pavla Holuba na Pohřební ústav JUDr. Raabová, se město nadále věnuje. „Předal jsem záležitost panu Vítkovi z odboru komunální údržby, který měl za úkol se tím zabývat. Tento týden o tom budeme jednat, posuzovat oprávněnost stížností a panu Holubovi zašleme vyjádření,“ uvedl v úterý starosta Blanska Ivo Polák.
Očima občanů
Před rokem a půl nám zemřel syn, jehož pohřeb jsme řešili přes pohřební službu Holub, se kterou jsme byli velice spokojeni. U pohřebního ústavu paní Raabové jsme řešili pouze hrobové místo. Pronajali jsme si ho v nejnovější části blanenského hřbitova a zakoupili jsme od paní Raabové betonový základ, který – jak nám bylo sděleno – může po domluvě s městem dělat jenom ona, aby byly všechny základy stejné. Po několika měsících, kdy zem dostatečně slehla a vybrali jsme kamenickou firmu, jsme zaplatili náhrobek a vše k tomu potřebné. Ale zjistili jsme, že základ je na několika místech prasklý. Pozvali jsme tedy zedníka a ten po zkontrolování základu zkonstatoval, že ho máme reklamovat, protože není udělaný tak, jak by měl. V kanceláři paní Raabové jsme tedy sepsali reklamaci.
Po pár dnech manžel s paní Raabovou mluvil a bylo mu řečeno, že základ je v naprostém pořádku, peníze nám vráceny nebudou a že odpověď již byla odeslána písemně. Čekali jsme tedy, ale odpověď nepřicházela. Přišla až za 14 dní a bylo v ní, že základ je udělán správně, tak, jak ho dělají všichni ostatní, a že za praskliny si můžeme sami neošetřením betonu. Pozvali jsme si tedy znovu zedníka a ten nám řekl, že beton se nijak neošetřuje a že praskliny vznikly kvůli dírám v základu, do kterých se dostane voda, ta v zimě zmrzne a beton nad ní praskne. Manžel šel tedy znovu za paní Raabovou a ta už se s ním nechtěla vůbec bavit. Oznámil jí, že si pozveme statika a necháme si vypracovat posudek, načež paní Raabová odpověděla výsměšně, jestli ji jako dáme k soudu.
Nejdříve jsme ale zašli na město na komunální odbor, protože jsme žili v domnění, že pokud hřbitov patří městu, měli by nám tam pomoct. Na komunálním nám ale bylo sděleno, že náš problém je mimo kompetence města a že město tento problém řešit nebude. Při naší další návštěvě komunálního odboru nám bylo slíbeno, že s paní Raabovou promluví. Paní Raabová jim řekla, že se s námi chce domluvit a že problém je na naší straně.. jak jinak… A to jsme na komunálním předložili fotky a odpověď na reklamaci.
Manžel šel tedy opět za paní Raabovou pro tu slíbenou domluvu, ale nebyl prakticky puštěn ke slovu a zvýšeným hlasem mu bylo sděleno, že nás dá paní Raabová k soudu za pomluvu na úřadě. Byli jsme už i rozhodnutí, že necháme na vlastní náklady špatný základ odstranit a udělat nový, jenže to nešlo, protože by s tím paní Raabová musela souhlasit, a s ní se nedalo mluvit. Nechali jsme si vypracovat posudek od statika, abychom měli v ruce dokument o stavu základu, a tento jsme museli samozřejmě zaplatit.
Na České obchodní inspekci nám řekli, že máme dát paní Raabové další šanci vše dořešit, a to tak, že jí máme písemně sdělit naše požadavky, včetně požadavku na proplacení statika, a dát jí lhůtu, po jejímž uplynutí, pokud to nesplní, se máme obrátit znovu na ně. Dopis jsme poslali a po uvedené lhůtě se nic nedělo. K dopisu byl přiložen i posudek od statika.
Manžel tedy znovu zašel za paní Raabovou a zkusil se s ní domluvit. Bohužel opět nebyl skoro připuštěn ke slovu a zvýšeným hlasem mu bylo sděleno, že žádné peníze zpět nedostaneme a že ji to nezajímá, načež manžel to už nevydržel a řekl jí, že nechá přešetřit, jak nakládá s majetkem města. Po této větě do manžela paní Raabová několikrát strčila. Manžel šel ihned znovu na komunální a tam mu řekli, že to město řešit nebude. Šel tedy na policii a tam podal hlášení o napadení a také si objednal schůzku s panem starostou. Hned druhý den paní Raabová poslala dopis, ve kterém nám napsala, že nám peníze vrátí, ale za posudek nám peníze nedá, protože jsme ji neinformovali o tom, že posudek budeme dělat, což je lež. Několikrát jí to bylo sděleno. Uvedla, že nám prý peníze chtěla vrátit celou dobu.
Dopis nám byl předložen panem starostou v době, kdy jsme ještě netušili, že byl poslán, a bylo nám přislíbeno prošetření celé věci. Pan starosta manželovi řekl, že netušil, že jsou nějaké problémy a že pod něho komunální odbor nespadá. Napsala jsem email i panu místostarostovi Crhovi a ten mi odpověděl, že ho celá věc mrzí, že si pozvali zaměstnance komunálního odboru a i paní Raabovou na jednání. A že v dopise od paní Raabové stojí, že nám peníze vrátí, takže tím je vlastně vše dořešeno.
S tím já ale nesouhlasím. Nelze přece přejít její chování a hlavně už máme i strach za ní vůbec jít. Policie předala incident s napadení na město, ale zatím se nic neděje. To paní Raabová opravdu může psychicky ubližovat občanům a napadat je?? A tím že nám po těch šílenostech co jsme museli zažít, po těch probdělých nocích a probrečených dnech milostivě vrátí peníze a tím je vše vyřešeno??
Nehledě na to, že po vrácení peněz se základ vrátí do jejího vlastnictví a její zaměstnanci budou základ odstraňovat. S tím nesouhlasím a nechci aby něco dělali na místě, kde leží můj syn, chci, aby to dělal člověk, který má úctu k zesnulým a bude to dělat s opatrností a s ohledem na to, aby neporušil rakev s ostatky.
Ze všech stran slyším jen samá negativa na paní Raabovou. Nedokážu pochopit, proč vůbec k celé věci došlo…. Bylo to tak zbytečné a pro nás tak stresující, podle mého názoru si tohle majitel pohřebního ústavu prostě nesmí dovolit. Chci přeci jen, aby náš syn měl důstojné místo posledního odpočinku… Nic víc.
Klimešová
Mi sme tam mali styri pohreby a s pani Raabovou mame len dobre skusenosti, bez problemou a vzdy nam dobre poradila a nikdy arogantne nevystupovala. Je to len o zavisti ludi. s pozdravom.
Bohužel i můj muž má s raabovou špatné zkušenosti, byl u ni zaměstnán, hrůzy co mu prováděla, nezaplatila ani poslední výplatu, vyhrožovala, prostě přeji ji jen to nejhorší! Až zhebne, tak snad se jí dostane stejnè úcty jakou ona měla k vašemu synkovi.
Kdyz jsem docetla cely clanek tak mi je s toho nejak smutno kdyby se pani postavila k veci tak jak by mela nemuselo to dopadnout tak jak to dopadlo.Rodice kteri ztratili syna si ponesou bolest cely zivot dokazi se s tim smirit ale bolest zustane.Chteji pro nej pekne misto pekne vse kolem protoze vic uz mu dat nemohou a kdyz nejaka pani ktera tam sedi a neumi jednat s zivimi a nema uctu k mrtvim tak by mela jit pracovat nekam jinam.Treba je pretazena ale to ji neomlouva.Irena